RS Feva EB negyedik versenynap Lipno

Posted in: Galéria, RS Feva EB 2016

Kicsit megkésve készül a beszámoló az utolsó versenynap küzdelmeiről. Köszönhető ez annak, hogy közben hazaértünk, a versenyzők már iskolában, mi meg vakarjuk a lakóautót kifelé a koszból, hogy visszavihessük az EB-t követően.

rs_feva_eb_4_nap

Az időjárás előrejelzés ismét nem hazudott – el sem hiszem. Lehet, tényleg hihetünk az időjósoknak?! A 3. versenynap délutánján megérkezett hozzánk Boti, aki az edzésprogram elején végig ott volt velünk a Velencei tavon és vitorlázott a csapattal, de az EB-n nem tudott részt venni. A delegáció így már 8 főből ált, akik egyként kuporodtak a lakóautó padlóján az állófűtés csodálatos technikai vívmányait élvezve. AZ éjszaka elértük a 0 fok alatti hőmérséklet tartományt, de benn meleg is volt meg sokan is voltunk, és altatódalokat sem kellett dúdolni a túléléshez a versenyzők számára.

A reggeli kormányosin a rendezőség bejelentette, hogy nem kettő, hanem három futamot tarthat a 4. versenynapon és az első rajt időpontját előrébb hozták. A Sármay – Náray csapat a 46. helyen állt, míg a Magyar – Náray csapat 39. volt az összetett listán. Az időjárás annyiban változott, hogy reggel hidegebb volt, mint ittlétünkkor valaha, de a szél erőssége 4-es alapra csökkent, néha 5-ös befújásokkal. Az utolsó futam indítási ideje nem változott, továbbra is 14.00-kor lőhetik majd. A címvédő angol csapat reggelre vért ivott, kifestett arccal elszántan ültek hajóba, szintúgy a magyar egységek, ahol az arcfestés ugyan elmaradt, de Kristóf tüzelte őket a végtelenségig.

A pályán a 4. versenynapon a Sármay – Náray páros teljesített jobban. A két DNF ellenére, amit még az előző nap gyűjtöttek be, folyamatosan, mind a három futamon az első 20-40-ben vitorlázva javítottak a végeredményen, és az összetettben a 42. helyre jöttek fel. A rajtjaik rendre gyengébben sikerültek, de a hátszélben jó oldalt húztak sokáig egyként a mezőnyből és a befutónál ez fizetett is. A másik magyar csapatot mi csak rajtgépnek hívtuk. Minden első szakaszt követően a mezőny első felében 20 körül vették a bóját, és a rajtnál az elsők között tudtak kijönni. Aztán valami elromlott, mert a hátszeles szakaszokon rendszeresen vissza csúsztak a 40-50 helyre, általában a rossz oldalválasztásukkal, de volt ott minden, ami ezt indokolhatta. Sikerült behúzniuk az EB-n eddigi legrosszabb helyezésüket, egy 60. helyet, ezen kívül a 40. hely környékén futottak be.
A harmadik futam után az angol hajó elképesztő profizmussal átvette a vezetést a cseh, a holland és az észt hajó előtt. Mindenki azt hitte itt a vége és mehetünk haza, amikor a pálya látványosan lejteni kezdett a hazai csapatoknak. A rendezőség a reggeli bejelentésük ellenére is kint hagyta a mezőnyt és mindenáron egy negyedik futam megtartására törekedett, hátha az angolok hibáznak és a hazai hajónak ismét lehet esélye az EB megnyerésére – legalábbis minden nem cseh versenyző így vélekedett az eseményekről… Következett újabb négy rajteljárás, sikertelenül, mire a rendezőség némi kiabálás és nemzetközi véleménynyilvánítás hatására 15.00-kor (!?) kivitte a mezőnyt. A rendezők ezzel a húzásukkal nem lopták be magukat a versenyzők szívébe, de deres békában sikeresen mindenki partot ért.

És az értékelés….
Két amatőr csapat, négy gyerek, kitartó edzői és szülői háttér, és két és fél hónap kemény felkészülés erre volt elég. Életük első világversenyén a MAGYAROK AZ RS FEVA EB-n a középmezőnybe végeztek, kiegyensúlyozott eredményekkel. Nem kis eredmény ez nekünk, folytatjuk az biztos…
Mint csapatvezető büszke vagyok mindenkire. Amit tudott azt hozzátette, és a hazai mezőny erősödésével biztosan ott lehetünk a nemzetközi mezőny elején is.

Gratulálok mindenkinek és köszönjük az odaadó munkát!

Csapatok:
– Magyar Máté – Náray Benegúz
– Sármay Domokos – Náray Ágoston
Edzők:
– Joó Kristóf
– Majoross Bea
– Bozóki Gábor
Akik a csapatot idáig juttatták, és ott voltak hóban, esőben, vezették az autót, főztek ránk segítettek, és támogattak minket:
– Sármay Balázs
– Sréter Szilvia
– Magyar István
– Nárayné Őrszigethy Éva
– Náray Richárd
Külön köszönet a csapat támogatóinak:
– RS Sailing (UK)
– RS Sailing (HUN)
– Café Ponyvaregény
– SailingBooks.hu (Live PR)
– Pipers Communication
– VVSI Agárd

És a képek a mai versenynapról:

Hozzászólás letiltva.